کد خبر: ۱۰۲۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸ 17 February 2022

مدیر کل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه رویداد پیشگام به دنبال طرح هایی برای سیاست گذاری نیست گفت: رویداد پیشگام فرایندی اجتماعی است تا نقش مردم در حل مسائل مشهود باشد.

 

به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام محمد هادی نظیری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان خبر از برگزاری پنجمین رویداد پیشگام به میزبانی همداد داد و گفت: رویداد اجتماعی پیشگام ۲ با هدف آموزش، تربیت و جهت دهی نیرو‌های جوان کنشگران اجتماعی در سه مرحله‌ی آموزش مسئله محور و انتخاب مسائل، آموزش راهکار‌های اجرائی و عملیاتی برای حل مسئله، داوری نهایی و اختتامیه طی فرایند یک ماهه در استان همدان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه رویداد پیشگام (۲) در سطح کشور پنجمین مرحله برگزاری رویداد‌های پیشگام است عنوان کرد: رویداد پیش گام اول در استان همدان برگزار شد و بعد استان یزد، قزوین و البرز میزبان برگزاری بودند و با وجود اینکه استان‌های متعددی میزبانی این رویداد را تقاضا داشتند، اما خوشبختانه به جهت فرهیختگی و تقاضای متعدد از استان همدان رویداد پیشگام ۵ نیز در استان همدان میزبان برگزار شد. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه رویداد پیشگام پنجمین رویداد ملی کشور است که برای دومین دوره در همدان در دو سطح مقدماتی و پیشرفته در حال برگزاری است تصریح کرد: شرط شرکت در رویداد ثب نام به صورت گروهی بود لذا ثبت نام‌های انفرادی حذف شدند بنابراین از مجموع ۸۰ گروه ثبت نامی در گروه‌های سه و چهار نفری ۳۶ گروه پذیرفته شدند و ۶ گروه در دوره که سال گذشته نیز در رویداد حضور داشتند برای تکمیل موضوع خود حضور دارند لذا در مجموع ۴۲ گروه در رویداد حضور پیدا کردند.

وی در پاسخ به سوال که با توجه به اینکه افرادی که به صورت انفرادی اقدام به ثبت نک کرده اند و از شرکت در رویدا به دلیل نداشتن گروه حذف شده اندآیا برنامه ای برای خدمات به این افراد دارید، گفت:  همه افرادی که در رویداد ثبت نام کرده اند خدماتی دریافت می کنند که برای این منظور کارگاهی برای آموزش ارائه می شود البته این خلع از قبل  حس شده بود اما به دلیل محدودیت زمان پیوند افراید با یک دیگر مقدور نبود اما در صورتی که سال آینده نیز این رویداد در همدان برگزار شود از هم اکنون درصدد تبیین مسائل خواهیم بود.


حجت الاسلام نظیری در خصوص فرایند رویداد اظهار داشت: هفته گذشته باید گروه‌ها مشکل یا معظلی که در سطح استان همدان، شهرستان یا محیط پیرامونی تشخیص داده بودند تحلیل می‌کردند و به داوران اثبات می‌کردند، هفته جاری باید موضوع و مشکلی که شناسایی شده به مسئله برسانند.

وی ادامه داد: ریشه یابی و مسئله کانونی که باعث بروز مسئله یا معظل شده باید به داوران اثبات شود بنابراین امروز با اثبات مسئله یک هفته زمان دارند تا راه حلی برای مسئله پیدا کنند. بعد از مسئله شناسی و ارائه راهکار درصدد بر طرف کردن مشکل بر می‌آیند که بعد از آن داوری گروه‌ها و آثار برتر شناسایی می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خاطر نشان کرد: در بستر رویداد به دنبال این هستیم که اعتماد به نفس افراد تقویت شود و همچنین این فراید جنبه آموزشی دارد و به اهداف آموزشی به صورت کامل می پردازد البته آموزش به شیوه ای جدید یعنی به جای اینکه افراد در کلاس به صورت تئوری آموزش ببینند در یک میدان عملی، رزمایشی شبیه واقعه قرار می گیرند و آموش میبینند.

وی عنوان کرد: نسبت به اینکه گروه ها در فرایند حل مسئله ورود کنند اعتقاد داریم که اگر برای امتداد برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد و مسئولین به گروه ها اعتماد کنند و از ظرفیت آنان برای حل مسئله استفاده کنند امکان اینکه حل مسئله ها تسریع یابد بسیار است و یا اینکه راهکار های دقیقی برای حل مسئله پیدا می شود.

نظیری اشاره ایه به یکی از مسئله های مهم گروه ها که چگونه میتوان برای حل مسئله مردم را وارد میدان کنند کرد و افزود: این بحث موضوعیت دارد گاهی مسئولین در حل مسئله به ظرفیت ها و توانایی مردم توجه نمی کنند که این گروه ها می توانند کمک کنند حلقه اتصال مردم – دولت و حاکمیت در حل مسئله ها ایجاد شود که به نظر می رسد یکی از دستاوردهای مهم آن این است که دانشگاه وارد صحنه عملی حل مسئله در جامعه شود.

وی ادامه داد: گاهی دانشگاه ها به واقعیت های جامعه ورود نمی کنند و فقط در کلاس درس، تحقیق و تحصیل می مانند در صورتی که دانشگاه و دانشجو یاد بگیرند به مسئله های واقعه ای نزدیک شوند اثر گذاری دانشگاه را به عنوان دانشگاه پیشرو در انقلاب اسلامی افزایش می دهند.

 

 
خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار